די להחרמת עדה קדושה • הרב יצחק ברנוביץ

    הרב יצחק ברנוביץ 13 Comment on די להחרמת עדה קדושה • הרב יצחק ברנוביץ
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישיבת סיעת יהדות התורה המאוחדת בכנסת נפתחה, כשכל שבעת חברי הכנסת ישובים במתח סביב השולחן, לישיבת משא ומתן בין אגודת ישראל לדגל התורה.

    כל הצדדים הגיעו עם משקעי העבר – למרות קדנציה רגועה שעברה על כוחותינו – אבל המשקעים ההם, אלה שנוצרו בתשמ"ט, עדיין נותרו מאז האיחוד המחודש של תשנ"ב.

    היו"ר, הרב יעקב ליצמן, פתח את הישיבה המשותפת, ישיבת המו"מ על הרכב הרשימה: "אנחנו בסיעה המרכזית, החלטנו הפעם שלא להעניק לסיעה המאוחדת (ויז'ניץ) את המקום המסורתי שלה ברשימה המאוחדת.

    את ההלם היה ניתן לראות על פני כל ששת החברי כנסת, האמנם??? מה קרה?? הרי חסידות וויזניץ' הינה חסידות מפוארת אשר מונה כעשרים אלף איש. הייתכן???

    אך יותר מכל היה ניתן להבחין בעיניו הנפולות וההמומות של ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, אשר קרא בקול לא לו, כיצד הינך חושב להתעלם מציבור כה ענק ענק ואיכותי?

    חבר הכנסת הרב יעקב ליצמן השיב לו בפנים חתומות, אם לא תדעו ליישר קו עם הנהגת הסיעה המרכזית, לא נוכל להעניק לכם מקום ברשימה המשותפת.

    פניו הנפולות של ח"כ מנחם אליעזר מוזס, הסגירו זעם אדיר: "מדוע לא מתייחסים לעשרים אלף איש הנאמנים למורם ורבם מרן האדמו"ר מויז'ניץ?", זעק בלהט, כשעיני כולם נפולות, מעמד לא פשוט, לא רגיל. מתוח סביב השולחן.

    ליצמן השיב לו: אם לא תיישרו קו עם הנהגת הסיעה המרכזית, לא תקבלו את המקום שלכם.

    * * *
    כל התיאור הנ"ל הוא כמובן דימיון. החלק הראשון לא נכון, החלק השני לא יהיה. ליצמן לא פסל את ויז'ניץ וסיעת גור לא תכפה על זולתה, בתוך אגודת ישראל, למי לציית ולמי לא.

    אבל כל התיאור הזה, שצפוי היה שיקרה ביום מן הימים באגודת ישראל המפולגת לסיעות, קורה דווקא במפלגת האחות, דגל התורה. גרוע מכך, לא רק שזה קורה במציאות, אפילו סביב שולחן אחד לא מסכימים בדגל התורה לשבת עם נציגי סיעת "בני תורה".

    לסיעת "בני תורה" מגיע מנדט אחד לפחות ברשימה המשותפת על חשבון דגל התורה, או על חשבון אגודת ישראל, או על חשבון שתי הסיעות גם יחד.

    בבחירות המוניציפאליות לפני שנה, הוכחנו לכולם שאנחנו קבוצה גדולה, המונהגת על ידי מרן הגר"ש אויערבך שליט"א. בדיוק כמו שויז'ניץ מונהגת על ידי רבם, ובעלזא, והחסידויות הקטנות המסונפות לסיעת שלומי אמונים. נהרא נהרא ופשטיה. כל סיעה והנהגתה, וכולם יושבים סביב שולחן אחד, כל אחד יודע את מקומו של השני, וכמובן שכל אחד מכבד את זולתו.

    אם הנהגת "יהדות התורה" מעוניינת בקאדר המצביעים של "בני תורה" בכל הארץ, הם חייבים לשבת, לשמוע, להשמיע, לנהל דו שיח ומשא ומתן. הבעיה הגדולה היא, שדגל התורה דורשת מאיתנו להצביע לרשימת יהדות התורה המאוחדת שסימנה ג', אבל לא מוכנה לתת שום דבר בתמורה.

    אבל בדגל התורה הכל מתנהל אחרת, לצערי הרב. הוכחנו שרק בשלושת הערים הגדולות קיבלנו 17,000 קולות, ובלי לדבר על מאגרי הקולות בערים נוספות, שביחד ניתן להגיע לכדי מנדט שלם – ומזלזלים בנו. חמור מכך, נלחמים בנו, נאבקים בנו, ועוד יותר חמור: דורשים מאיתנו להצביע לג', בלי תמורה, בלי שום דבר.

    נכון, מקום ברשימה זה לא הדבר הכי חשוב. נציג אחד מתוך כל הסיעה, הוא קול בודד, אבל הגיע הזמן שעסקני דגל התורה יבינו, שבדיוק כמו שבאגודת ישראל מכבדים זה את זה, מכבדים את ההנהגה התורנית והרוחנית של הסיעות החברות במפלגה, כך גם בדגל התורה צריך לכבד את הנהגתנו.

    ומצד שני, כפי שכתבתי לעיל, את המנדט האחד שאנחנו דורשים – למרות שמגיע לנו יותר ממקום אחד ברשימה המשותפת – אנחנו לא דורשים מדגל התורה בדווקא. הפנייה שלנו היא ליהדות התורה המאוחדת. הן לדגל התורה והן לאגודת ישראל: תנו לנו מקום כיאה וכראוי לגודלנו בציבור החרדי. אל תפנו עורף לקבוצה גדולה של ציבור בני תורה שמבקש דבר אחד: ללכת לאורם של גדולי ישראל ולציית למורינו ורבינו מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבך שליט"א. כי האפשרות האחרת היא, שביום הבחירות פשוט נשב בבית. ואם מישהו יצטרך לבוא בטענות אחרי הכישלון, זה רק לעצמו.

    נקווה שהשלום והשלווה ישובו למחננו, ושהמגמה של החרמת עדה קדושה – תיפסק מיד. אחרת, לא תהיה לנו ברירה אלא פשוט לשבת בבית ביום בו יצעדו אנשים לקלפי לבחור את 120 חברי הכנסת.



    13 תגובות

    מיין תגובות
    1. 13

      א.סך הקולות בכל הארץ שלנו היה 13000 ולא 17000 כמו שכתבת.
      ב.כולנו יודעים שיותר מחמישים אחוז מהמצביעים הם חברינו מכל הארץ שהעבירו לפני הבחירת את הכתובות שלהם לירושלים ובניברק אשר ע"כ אנחנו בכל הארץ אולי 20000..
      ולא שאני לא רוצה שלא ישריינו לנו את המקום השמיני אלא אני מפחד שעסקנינו שידועים בקשיחות עוד יריצו מפלגה בדימיון שיש לנו משהו ואנחנו הרבה פחות מכך.
      ג. תכלס כל אחד יודע שגם בדגל הדרישה הראשונה להצטרפות לקואליציה תיהיה הורדת "חןק הגיוס" ואדרבה אם כולם יצביעו למפלגה אחת אז יהיה לנו מה לדרוש להצטרפות לקואליציה."והרי הגיוס זה הדגל עכשיו"

    2. 12

      תפסיקו להתבכיין. לא מבין איך מנהלי האתר מאפשרים לפרסם כזה מאמר חצוף

    3. 10

      למה בדיוק בוער לכם מפלגה\מקום בכנסת

    4. 9

      ברנוביץ ציבור שמורד בגדולים וקדושים זה לא גור וויזניץ זה אפיקורסים
      ובקשר לכותרת זה סיסמא שחסידי גור המציאו כשנלחמו בהרב שך שאנשי ה"עץ" מתיימרים להמשיך

    5. 8

      דמגוגיה. גור וויזניץ בעלז וכו' יש לכל אחד קהילה משלו , מוסדות משלו, צרכים משלו ולכן יש מקום לייצוג פנימי לכל אחד. במקרה של החוג של הרב אויערבך שליט"א , זה חוג פוליטי והשקפתי בלבד. אך בחיי היום יום הם משולבים עם הרוב. הבנים שלהם לומדים בתלמודי תורה ליטאיים רגילים. וכך גם הבנות לומדות בבית יעקב ובסמינרים עם רוב הציבור. קשה להאמין שהאיום לשבת בבית זה מהרב אויערבך שליט"א. הרי סלע ההשקפה במחנה שלו בשונה לכלל הרבנים והאדמו"רים שליט"א זה מעמד בני הישיבות, האם לשם זה צריך את המחלוקת הזו ? די !

    6. 7

      או במקום לשבת בבית תצביעו ישר ליש עתיד

    7. 6

      או במקום לשבת בבית תצביעו ישר ליש עתיד?!

    8. 5

      מרן הרב שך קבע- שלא יהיה סיעות בתוך דגל התורה,
      האם שכחתם מה שהרב שך קבע???

    9. 4

      אינני רוצה או מתיימר לדון בהבדלים הדקים שבין שתי הצדדים או שמא בעצם צדקת אחד משתי הצדדים
      אך דבר אחד ברור לי ומשוo מה להרבה מן הציבור זה לא ברור
      ישנו אדם גדול מאוד ענק שבענקים [אינני מתכוון חלילה להמעיט בערך גדולים אחרים] ושמו מרן הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט"א ומי מכם אחד מכותבי התגובות יכול לחלוק או להתווכח עם דעתו או השקפתו, ואכן שישנם מן הגדולים שחולקים עליו, עדיין א"ז אומר שמי מאתנו יש לו את הזכות הזו להרהר אחר דרכו, ואם הוא מחליט דבר אחד או שניים שאפילו לא כ"כ מוצאים חן בעינינו אין לנו שום זכות לזלזל בזה או חלילה להחשיב דבריו כדברי סרק ח"ו
      אני בטוח שדברים אלו לרוב הציבור לא יתקבלו אך את כאב ליבי על הזלזול באדם גדול כמוהו לפעמים מוכרח אניל הביע

    10. 3

      ב שביל מה אתם צריכים מקום בכנסת<? בשביל להמשיך להפיץ גם שםפ את אש המחלוקת?
      הכנסתם נצציג אחד לערית ירושלים שלא רואים אותו! מה עושה?
      העדפתם ראש ערייה שישמור על חילוניות ירושליים ויעצור מהחינוך החרדי להתקדם זאת העדה ה"קדושה" שמעדיפה להוציא עין אחת לעצמה בשביל להוציא לכולם שתיים? נותנת יד לחילול שבת בעיר ?
      אני לא מאמינה שהרב אוירבך הורה זאת, רק אנשים שאוהבים להתלקק במחלוקת יכולים לעשות כזה דבר ואני מאמינה שגם שיקרו בכל הנוגע בזאת
      אם יש צורך בעזרה רק הנציגים של דגל באים עד אלינו(ויש בשכונתי המון עצניקים שנעזרים בהם)

    11. 2

      יענקי המגיב הראשון – אתה בטח לא עצניק.

      אני בתחילת הסיפור בפתיחת הפלס, הייתי איש יתד נאמן, אך אם הזמן ובהוראת רבותי ביטלתי את המנוי. אבל כולנו יודעים שמאז לבחירות ההם בי"ח חשון עברו המון מים בירדן, וכיום ציבור בני התורה הוא ציבור ענק אולי כפול 3 מאז הבחירות ההם,
      ולגבי מדוע דרוש להם {לנו} מקום בכנסת, מכיוון ובעיני מרן ראש הישיבה הגר"ש אוירבעך שליט"א, הטיפול בחוק הגיוס לא היה בדיוק על פי דעתו, וכן הרדיפות שנעשו מאז, אני חושב שראוי שיהיה מישהו במוקד הכח שכן יסייע..
      ומי שמכיר את ר' חיים אפשטיין סגן ראש עיריית ירושלים, ויודע כמה הוא מסייע לכל תושבי העיר, ולאו דווקא לאלו אשר הצביעו לו, יודע, ומי שלא יודע, מוזמן ללשכה שלו בימי קבלת קהל ויראה את עשרות האנשים הממתינים בתור, ממנהלי סמינרים, ועד לנזר הבריאה אברכי הכוללים אשר מבקשים סיוע בארנונה/בניה/ ועוד ועוד.
      לכן אני חושב שכדאי שהתגובות יהיו ראויות לדיון.
      ואני מאד שמח שהבאתם מאמר תגובה, כי 70 פנים לתורה, ונהרא נהרא וכו'….

    12. 1

      לההוא מתגובה 5. 2 עד 3 טיפולים אצל פסיכיאטר טוב ואתה יוצא בס"ד מהתסביך שלך. תפסיק לבלבל במוח, שום מרידה בגדו"י זכותם ללכת אחר רבם, (גם אתה מורד ברבי, הרב עובדיה הלא כן ?…)
      —-
      כותב המאמר כתב דברים הגיוניים ופשוטים, כל המגיבים המתוסכלים עושים הכל בכדי לברוח מהאמת. בושו והיכלמו אוסף של פחדנים.